Organizatoriai
Partneriai
Generalinis rėmėjas
Ralio rėmėjai
Ralio apdovanojimų autorius
Ralio automobilis
Ralio alyva
Ralio gėrimas
Ralio apranga
Ralio radijas
Ralio draugai
Elektrėnų apylinkėse kova dėl šalies ralio čempionų vardų pasieks kulminaciją

zala

Jau ateinantį šeštadienį, rugsėjo 10 dieną, „DHL Rally Elektrėnai“ ralyje gali paaiškėti 2016 m. Lietuvos automobilių ralio čempionai. Dėl labai nepalankios žiemos, kai oro sąlygos neleido surengti dviejų pirmųjų čempionato etapų, sezonas šį kartą bus kiek trumpesnis. Todėl bet kuris taškas yra aukso vertės. Tiesiogine prasme. O tai Elektrėnuose žada itin atkaklias kovas visose klasėse.

Situacija įvairių automobilių klasių turnyro lentelėje, likus dviem etapams iki čempionato pabaigos, jau leidžia daryti kai kurias prognozes.

Nors oficialiai absoliuti Lietuvos ralio čempionato įskaita nevedama, be abejo, pagrindinė intriga ir didžiausias dėmesys yra skiriamas galingiausiai klasei – kas taps šalies čempionais 1-ojoje įskaitoje. Nors sąvoka „absoliutus ralio čempionas“ lyg ir yra oficialiai neįteisinta, tačiau vis tiek daugiausia dėmesio tenka tiems, kas bet kurio ralio greičio ruožus įveikia per mažiausią laiką. Vadinasi, ir taškų surenka daugiausia būtent 1-osios įskaitos suvestinėje.

Nors aukštesnes vietas dviejuose raliuose iš trijų (Latvijoje vykusiame Talsi ralyje, „Žemaitijos“ ralyje ir „300 Lakes rally“ lenktynėse) užėmė Vaidotas Žala, tačiau jis turi 81 tašką. Jo ir brolio Žygimanto Augusto ekipažas buvo minimas kaip greičiausias lietuvių ekipažas ir Kelmės, ir Zarasų apylinkėse, tačiau taškais broliai Žalos atsilieka nuo Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos. Šis unikaliu BMW M3X automobiliu važiuojantis ekipažas demonstruoja fantastišką greitį, tačiau iki absoliutaus patikimumo dar šiek tiek trūksta. Būtent gendanti technika ir leidžia išlaikyti intrigą iki pat paskutinio ralio čempionato etapo šioje klasėje.

Visuose trijuose šio sezono raliuose Martyno ir Mindaugo ekipažas buvo labai arti lyderių, o per tris startus pelnyti 89 taškai leidžia jiems būti 1-oje vietoje. 59 taškus kol kas turi latvis Janis Vorobjovs – patyręs meistras, šiemet vairuojantis „Mitsubishi Mirage“ ir siekiantis čempiono vardo ne tik Latvijoje, bet ir mūsų šalyje, tikrai nebus linkęs taikstytis su 3-iąja vieta ir lauks varžovų klaidų.

Bet kokiu atveju realiai svarstant, jeigu M. Samsono ir V. Žalos ekipažai dėl avarijų ar techninių bėdų iš dviejų paskutinių etapų nepasitrauks, kova dėl šalies čempionų vardo turėtų vykti tik tarp jų.

2015 m. šioje įskaitoje nugalėjęs Vytautas Švedas dėl traumos ir avarijos „300 ežerų“ ralyje turi tik 32 taškus ir užima 6-ąją vietą, dar laipteliu žemiau – Deivido Jociaus ekipažas (31 taškas). Dar kuklesnį taškų kraitį šiemet yra surinkęs 2009 ir 2014 m. Lietuvos čempionas Ramūnas Čapkauskas: vienas iš „DHL Elektrėnai“ ralio organizatorių šiemet finišą dėl gendančios technikos ir nesėkmių pasiekia kur kas žemesnėse vietose, nei įpratę matyti jo ištikimiausi gerbėjai, o ir pats sportininkas.

Tačiau net ir tie, kurie šiemet į aukščiausias vietas galutinėje sezono apdovanojimo šventėje nebeturi šansų pretenduoti, Elektrėnų apylinkėse bus pasiryžę įrodyti, kad nenori „nurašyti“ sezono. O tai žada intriguojančią kovą tarp pačių greičiausių ekipažų.

Tarp kiek kuklesnę techniką pasirinkusių sportininkų, 2-oje Lietuvos čempionato įskaitoje, intriga irgi pasiekusi apogėjų. Gintautas Šlepikas yra surinkęs 75, o jo pagrindinis varžovas – rusas Aleksandras Gorelovas – 74 taškus. Dar daugiau neaiškumų tarp sportininkų, kovojančių dėl žemesnių prizinių vietų. Po trijų sezono etapų Karolis Šiugždinis turi 55, estas Rolandas Murakas – 41, šio ralio sezono debiutantas Ignas Gelžinis – 34 taškus, bet ir už jų – net keli ekipažai, galintys pakilti iki prizininkų trejeto.

3-ioje įskaitoje – du ryškūs lyderiai. Joną Pipirą, turintį 109 taškus, bando vytis latvis Danila Belokons (99). Jonas sėkmingiau pradėjo sezoną, o latvis geriau pasirodė Zarasų ir Visagino apylinkėse vykusiose lenktynėse. Jeigu šie du lenktynininkai didesnių klaidų nepridarys, tarp jų ir vyks kova dėl Lietuvos čempiono vardo. Mantas Jurgaitis kol kas turi 51, Dovilas Čiutelė – 29, Markas Judzentavičius – 21 tašką.

4-oje įskaitoje vyksta kova dėl greičiausio BMW vairuotojo titulo. Kol kas čia geriausiai sekasi 92 taškus surinkusiam Sauliaus Trapuilos ekipažui. Tačiau Egidijus Valeiša atsilieka tik 3 taškais, o laimėtos dvejos pastarosios lenktynės rodo, jog Egidijus yra nusiteikęs pakovoti dėl aukso medalio galutinėje čempionato įskaitoje. Jau žinantis, kaip jaučiasi Lietuvos čempionas, Karolis Raišys kol kas užima 3-ią vietą, jis turi 51 tašką.

5-oje įskaitoje sezoną puikiai pradėjo Tomas Mickus. Tačiau po laimėtų dvejų pirmųjų lenktynių situaciją sukomplikavo nesėkmė Zarasuose – dabar sezono lyderis turi 78 taškus ir 11 taškų lenkia Virginijų Daudžvardį. Į nesėkmių liūną (tiesiogine prasme – tvenkinį) įvažiavęs Algirdas Kazlauskas kol kas užima 3-iąją vietą, jis turi 56 taškus ir tikrai dar neturėtų nurašyti sezono. Aišku, jei spės pasiruošti techniką. Edvino Bieliausko (42 tšk.) ir Virginijaus Dzvankausko (32 taškai) dar irgi nereikėtų išbraukti iš kandidatų į sezono prizininkus sąrašo.

Daugiau aiškumo įneš kitas savaitgalis – lenktynės „DHL Rally Elektrėnai“ Elektrėnų ir Trakų apylinkėmis vyks rugsėjo 9-10 dienomis.

Ralio miestai